На засіданні ВР 3 лютого за основу було прийнято законопроект № 3959-1 "Про внесення змін до адміністративного та кримінального законодавства щодо запровадження діяльності Бюро економічної безпеки України".
Законопроектом пропонується визначити законодавче підґрунтя для створення та реалізації окремих завдань незалежного державного правоохоронного органу, який у тому числі повинен виконувати функції аналітичної оцінки, запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, віднесених законом до його підслідності.
Відповідно до пояснювальної записки до законопроекту, пропонується встановити такі концептуальні положення:
У Кодексі про адміністративні порушення:
а) визначається відповідальність працівників Бюро економічної безпеки України, які мають спеціальні звання, за адміністративні правопорушення за дисциплінарними статутами;
б) передбачається адміністративна відповідальність за незаконне використання найменування та ознак належності до Бюро економічної безпеки України.
У Кримінальному кодексі вводиться відповідальність за шахрайство з податком на додану вартість, як окремий вид кримінального правопорушення, розслідування якого віднесено до компетенції Бюро економічної безпеки України. Також вносяться зміни до ряду інших складів злочинів у зв'язку із створенням Бюро.
У Кримінальному процесуальному кодексі:
а) визначена основна та додаткова підслідність Бюро економічної безпеки України;
б) внесені необхідні зміни щодо виключення такого суб'єкта кримінального провадження як «орган, що здійснює контроль за додержанням податкового законодавства» та введення нового суб'єкта - Бюро економічної безпеки України.
в) закріплені повноваження для здійснення оперативними підрозділами Бюро економічної безпеки України негласних слідчих (розшукових) дій, а також пропонуються інші зміни задля належного досудового розслідування кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності Бюро.