
Улюблений гарячий тренд сьогодні - не NFT крипта, а гіпер швидка доставка продуктів. Можна було б назвати експрес-доставка, але венчурний світ говорить про них більше як hyperlocal delivery. Суть сервісу: доставити продукти за 10-15 хвилин.
У ці стартапи за останні місяці налилося багато венчурних грошей
- GoPuff (США) - у жовтні 2020 підняли $380 млн по оцінці $3,9 млрд
- Gorillas (Берлін) - у листопаді 2020 підняли $44 млн
- Dija (Лондон, набирає людей у Парижі та Мадриді) - у грудні 2020 підняли seed (!) на $20 млн
- Getir (Стамбул, нещодавно запустили Лондон) - у січні 2021 підняли $128 млн
- Weezy (Лондон) - у січні 2021 підняли $20 млн
- Cajoo (Париж) - у лютому 2021 підняли €6 млн
- Flink (Берлін) - у березні 2021 підняли seed (!) на $52 млн
У чому ж тут фішка?
Доставки протягом 40-60 хвилин (а такі у Києві вже є) все ж конкурують як із походом в магазин, так і з замовленням готової їжі. Їх проблема - треба чекати (а навіщо це робити у 2021?). Доставка за 10-15 хвилин - зовсім інша пропозиція, яка програє магазинам, навіть коло дому - так швидко не усі можуть навіть зібратися.
З чого будується модель:
1️⃣ Відлагоджена робота кур‘єрів. Не gig workers, а кур‘єри у штаті + швидкий маневрений транспорт (електробайки, електроскутери, мопеди).
2️⃣ Невеликі приміщення у районах, близько до концентрованих місць життя. Тобто спальники. Якщо ще подумати, що наші спальники будували радянським масштабом і пішоходні відстані до магазинів там можуть бути великі.
3️⃣ Чітке розуміння того, що може бути екстренно потрібно людям. Це дуже сильно про дата-аналітику, а також детальне вивчення поведінки й потреб аудиторії.
Щодо ціни. Судячи із заяв фаундерів, вони тримають ціни на рівні магазинних або з мінімальною націнкою (це підтверджують друзі, які користувалися цими сервісами). Їхня фішка - робота напряму із постачальниками, а не покупка в магазині. Крім того, вузький асортимент дозволяє тримати економіку у більш дисциплінованому стані.
Знаєте, як MVP варто б глянути на вуличні ярмарки і торгівців фруктами. Коли ті привозять повний багажник картоплі чи фургон кавунів, а на це концентровано йдуть люди. Варіант продукту - тусовочні вечори п‘ятниці та вихідних, коли народ влаштовує вечірки й посиденьки на квартирах у спальних районах. У таких умовах часто може закінчитися алкоголь, захочеться більше junk food чи води. На такий розрахунок можна увечері підвозити фургони з популярною випивкою, нарізками, чіпсами і тп, цим самим забезпечуючи доставку найнеобхіднішого за 10 хвилин.