Центральний депозитарій України продовжує розвивати свою взаємодію з клієнтами, розширюючи вже існуючі послуги та створюючи нові зручні сервіси.
Так, як повідомляє прес-служба НДУ, ще в 2017 році з’явилась нова послуга направлення повідомлень через депозитарну систему України, яка стала довгоочікуваною альтернативою витратній і низькоефективній поштовій розсилці. Для акціонерних товариств поява цієї послуги відкрила нові корисні переваги, дозволивши не тільки суттєво оптимізувати поштові витрати, завдяки розсилці тексту повідомлення на адресу електронної пошти акціонера (у якого є прямий договір на обслуговування з депозитарною установою), а й покращити рівень корпоративного управління шляхом прямого заохочення акціонерів на участь у зборах. Це сприяє також підвищенню інформаційної прозорості емітента. Для акціонерів, зі свого боку, з’явилася можливість оперативно отримувати всю необхідну інформацію щодо майбутніх зборів, своєчасно приймаючи участь у прийнятті важливих рішень щодо діяльності компанії. Така практика направлення акціонерам повідомлення про корпоративні дії емітента відповідає європейським стандартам, встановленими Директивою про права акціонерів Shareholder Rights Directive II (SRD II), що забезпечує баланс прав акціонерів на отримання інформації та інтересів емітента. Упродовж останніх років послуга направлення повідомлень суттєво вплинула на розвиток електронного документообігу у депозитарній системі та досі продовжує динамічно розвиватися серед професійних учасників. З 2019 року направлення повідомлень здійснюється через web-сервіс «Кабінет Клієнта», що гарантує безпечність у використанні за допомогою подвійної авторизації з використанням КЕП. Клієнти НДУ оцінили технологічність та зручність послуги, і вже протягом 2020 року емітентами було здійснено 178 розсилок направлень повідомлень через депозитарну систему України. Крім того, 70% депозитарних установ здійснювали розсилку повідомлень для своїх депонентів по такій процедурі. Основні переваги послуги: – відсутність необхідності особистого подання документів для проведення депозитарної операції та отримання документів; – можливість сформувати запит оперативно, не виходячи з офісу в електронному вигляді (мінімум паперової роботи); – цілодобовий доступ до власного кабінету для перегляду даних та відслідковування статусу опрацювання документів; – економія коштів у зв’язку із здешевленням вартості при значній кількості акціонерів. Слід нагадати, що реалізація відповідного способу направлення повідомлень акціонерам стала можливою у зв’язку із змінами у правові базі (Рішення НКЦПФР від 7.03.2017 р. №148, Порядок направлення акціонерним товариством повідомлень акціонерам через депозитарну систему України), ініційованими ПАТ «НДУ» та розробленими спільно з НКЦПФР та учасниками ринку.