Представники Офісу протидії рейдерству неодноразово радили державним реєстраторам не нехтувати правилами інформаційної безпеки.
Ще 2 листопада 2019 року, коли набув чинності так званий антирейдерський закон («Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту права власності»), було запроваджено багатофакторну автентифікацію доступу до державних реєстрів. Такий захід був, так би мовити, добровільною «опцією» для захисту від несанкціонованих проникнень і зломів, якою державні реєстратори мали б охоче скористатися, йдеться в повідомленні Офісу протидії рейдерству у Facebook.
«Проте, як показала практика, не всі державні реєстратори дотримуються вимог щодо кібербезпеки свого робочого місця, що нерідко призводить до використання їх електронних ключів доступу до реєстрів для шахрайських дій із нерухомим майном та рейдерських атак на бізнес.
З метою ефективного захисту майнових прав громадян і суб'єктів господарювання Мін'юстом було прийнято рішення про обов'язкове підключення державних реєстраторів до засобу додаткової ідентифікації користувача при виконанні реєстраційних дій в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Такий крок має повністю унеможливити будь-які несанкціоновані втручання в роботу цього реєстру», - наголосила Ольга Оніщук, заступниця Міністра юстиції з питань державної реєстрації.
Відповідний наказ Мін'юсту № 1846/5 «Про заходи щодо додаткової ідентифікації державних реєстраторів під час проведення реєстраційних дій у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно» від 3 червня 2020 року набрав чинності 29 червня. ЮРЛІГА писала про цей наказ детальніше.
Графік підключення державних реєстраторів до засобу додаткової ідентифікації з використанням одноразового паролю буде розміщено на офіційному веб-сайті Міністерство юстиції.