
Фахівці Національної платформи скарг споживачів фінансових послуг «ФінСкарга» проаналізували перші 100 звернень громадян. Про це йдеться у прес-релізі проекту USAID «Трансформація фінансового сектору» та UAFIC.
Усього, станом на 17 вересня 2020 року, отримано понад 150 скарг на фінансові установи. Найчастіше зі скаргами звертаються чоловіки – 55%. Найбільша кількість звернень на платформу надійшла з Харківської області – 17%, Київської області – 16% та міста Києва –16 %. П’ятірку найактивніших регіонів замикають Одещина – 11% та Дніпровщина – 7%. Українці менше скаржаться на банки, більшість звернень стосується порушень з боку мікрофінансових організацій. Так, на платформі 28% скарг припадають на банки та 72% – на фінансові компанії. За видом продуктів розподіл звернень виглядає таким чином: кредит готівкою – 89%, кредитні картки – 11%. Загалом громадяни звернулись до платформи з 21 проблемою з 70 запропонованих у довіднику платформи. ТОП-5 проблем з отриманих звернень: – Вчинення неправомірних дій, спрямованих на повернення заборгованості – 30%. – Вчинення неправомірних дій, спрямованих на повернення кредиту, який я не брав – 26%. – Відмова у реструктуризації боргу – 14%. – Установа дзвонить через кредит незнайомої людини – 5%. – Картковий продукт – 4%. – Інше – 4%. Таким чином, майже третина скарг (31%) належить до неправомірної роботи колекторів.