
2 жовтня набув чинності наказ Мінекономіки № 1130, який скасовує обов'язковість ведення Книги відгуків та пропозицій. Про це міністерство нагадало на своїй сторінці у Facebook.
Що було раніше?
До цього підприємці були змушені витрачати час та значні кошти на адміністрування Книги відгуків та пропозицій, яка знаходилася у кожному торговому відділі та у кожному залі закладу громадського харчування. В рік такі витрати сягали понад 44 млн гривень. В цю суму включались організаційні витрати, призначення відповідального за неї, розгляд скарг.
В міністерстві зауважили, що наявність Книги не гарантувало розв'язання проблемних питань, які виникали у покупців.
Альтернативні інструменти контролю та захисту прав споживачів
Залишати свої відгуки можна через "гарячу лінію", електронне та класичне листування чи соціальні мережі.
Крім того, сьогодні споживачі можуть звернутися до Держпродспоживслужби та її територіальних органів за захистом порушених прав як в паперовому, так і електронному вигляді. В територіальних органах Держпродспоживслужби та в багатьох місцевих держадміністраціях створені та функціонують консультаційно-інформаційні служби, де споживачі можуть отримати інформацію та допомогу по захисту своїх прав.
Нагадаємо, що в березні 2019 році Уряд скасував обов'язкове ведення Книги відгуків та пропозицій. Проте вимоги та згадки про книгу скарг залишалися в низці нормативних документів, зокрема, наказах Мінекономіки.