
Експерти вважають, що гуртування виробників може надати низку переваг для промоції продукту та зекономити на процесі реєстрації.
Для виробництва продукту з географічним зазначенням не обов'язково бути членом асоціації виробників, але таке членство суттєво полегшує контроль і сертифікацію продукту з географічним зазначенням, а також дає змогу виробнику скористатися перевагами колективної промоції продукту, про це пише Агробізнес Сьогодні.
За словами, національного експерта з географічних зазначень продуктів харчування на Заході України Проєкту ЄС «Підтримка розвитку системи географічних позначень України» Ганни Антонюк, асоціація важлива на етапі реєстрації, бо заявник має бути колективний. Після реєстрації асоціація стає своєрідним інформаційним центром – там зберігається специфікація на продукт, план контролю географічного зазначення, вся інша документація. До того ж, в такому об'єднанні можна отримати інформацію про вимоги до виробництва, про процедуру реєстрації виробника продукту з географічним зазначенням тощо. Все це асоціація має надавати безкоштовно всім, хто хоче виготовляти продукт із географічним зазначенням, і бути її членом для цього не обов’язково.
Проте членство дає змогу заощаджувати кошти, коли йдеться про маркетинг, промоцію, участь у різноманітних заходах, упакування продукції, вирішення юридичних питань, які потребують оплати, наприклад, сертифікація виробництва, навчання, консультації тощо. Тобто асоціація виробників є своєрідною колективною платформою, що допомагає розвиватися кожному виробнику-члену зокрема, а також розвивати й захищати географічне зазначення продукту загалом.