
Видача таких документів стане можливою вже з 8 серпня.
15 липня уряд України прийняв постанову "Про затвердження Вимог до форми і змісту інтегрованого довкіллєвого дозволу".
Про це повідомили у Міністерстві захисту довкілля та природних ресурсів України.
У відомстві назвали цей нормативно-правовий акт одним із найважливіших, прийнятих Кабінетом міністрів України на виконання вимог Закону №3855-IX "Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення". Він встановлює єдину форму та вимоги до інтегрованого довкіллєвого дозволу (ІДД) – головного документа всієї реформи промислового забруднення.
Проєкт постанови розробило Міндовкілля на виконання вимог ч. 5 ст. 10 згаданого Закону. У міністерстві нагадали, що вже з 8 серпня цього року підприємства, які провадять або будуть провадити види діяльності, визначені Законом, матимуть можливість отримати ІДД. Його видаватиме Міндовкілля через засоби Єдиного державного реєстру інтегрованих довкіллєвих дозволів. Зараз триває тестування відповідної ІТ-системи.
Оскільки фінальний варіант постанови ще не оприлюднили на сайті Кабміну, наводимо положення, які міністерство подавало у проєкті цього нормативно-правового акту. З високою ймовірністю вони були затверджені.
Складові частини інтегрованого довкіллєвого дозволу
Проєктом постанови визначено, що ІДД складається з:
- описової частини;
- мотивувальної частини;
- умов, які є невід’ємною частиною інтегрованого довкіллєвого дозволу.
В описовій частині буде подана інформація:
- про установку, для якої видається ІДД;
- перелік її складових;
- опис процедури розгляду заяви про отримання інтегрованого довкіллєвого дозволу (внесення змін до нього) та доданих до неї документів, поданих оператором;
- про висновки і пропозиції компетентних органів;
- про зауваження і пропозиції інших органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування;
- про зауваження і пропозиції, що надійшли під час громадського обговорення та транскордонних консультацій (у разі їх проведення).
Мотивувальна частина ІДД складатиметься з 4 пунктів:
- підстави, на яких ґрунтується інтегрований довкіллєвий дозвіл;
- перелік висновків найкращих доступних технологій та методів управління (НДТМ) для основних та допоміжних видів діяльності (за наявності);
- зв’язок, співвідношення, відповідність технологій та методів управління, а також викидів з установки найкращим доступним технологіям та методам управління і нормативам гранично допустимих викидів;
- обґрунтування надання відступу (у разі надання) та умов інтегрованого довкіллєвого дозволу згідно з наданим відступом.
Третій розділ – “Умови інтегрованого довкіллєвого дозволу” – містить таблицю з детальним переліком вимог, заходів та умов, які висуваються до установки.
В ІДД також наводиться:
- перелік дозволів, виданих оператору установки, які втрачають чинність у зв’язку з отриманням інтегрованого довкіллєвого дозволу;
- дата набрання чинності ІДД;
- вимога до оператора установки скласти акт про введення установки в експлуатацію (для установок, що вводяться в експлуатацію вперше);
- вимога до оператора установки оприлюднити інформацію про отримання ІДД протягом 10 робочих днів з дня його отримання;
- строки і порядок адміністративного та судового оскарження інтегрованого довкіллєвого дозволу.
Окремо зазначається, що дозвільний орган може визнати інтегрований довкіллєвий дозвіл або зміни до нього недійсними з підстав, передбачених статтею 27 Закону України "Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення", з інших підстав та в порядку, передбачених Законом України "Про адміністративну процедуру".
Форма ІДД та документообіг
Інтегрований довкіллєвий дозвіл та зміни до нього будуть видаватися у формі електронного документа. Весь електронний документообіг, який стосуватиметься ІДД, буде відбуватися через Єдиний державний реєстр інтегрованих довкіллєвих дозволів.
Його розроблять відповідно до архітектури державної системи ДІЯ за кошти Федерального міністерства навколишнього середовища, охорони природи, ядерної безпеки та захисту споживачів Німеччини. Держава та місцеві бюджети України фінансувати розробку цього реєстру не будуть.
Після розробки Реєстр передадуть Міндовкілля, і він функціонуватиме в рамках Єдиної екологічної платформи "ЕкоСистема". Його подальшу роботу фінансуватимуть у рамках витрат на фінансування цієї платформи.
Джерело @ Екополітика